Forma 1
Aviva Adava 2005.06.20. 12:57
Botrány az amerikai nagydíjon!
Ralf Schumacher balestét követően a Mischelin bejelentette felelősségét. A kisebb Schumachernek nem ez volt az első balesete a helyszínen. Tavaly ugyanitt szenvedett súlyos balesetet. Ezuttal szerencsésebb volt. Helyét Richardo Zonta vette át a kormánynál. Az időmérő edzés rendben lezajlott, ám a versennyel kapcsolatban már ekkor is felmerültek problémák. A Mischelin szerette volna a gumikat kicserélni, de ez szabálysértő. A második ötlet a gumikban lévő nyomás növelése, de így a sebesség csökken. A harmadik javaslat az ominózus kanyar elé épített sikán lett volna. A versenybíróság és a Ferrari nem írta alá a papírt. Ezután a csapatok azzal fenyegetőztek, hogy nem indulnak a versenyen. A futam kezdete előtt 1 órával sem lehetett tudni, hogy lesz e futam, bár Bernie Eccleston korábban azt nyilatkozta, hogy akár 6 autóval is elindítja a futamot. Időmérő eredménye: 01. (10) Trulli - Toyota (M) 1:10.625 02. (20) Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:10.694 + 0.069 03. (09) Button - BAR-Honda (M) 1:11.277 + 0.652 04. (03) Fisichella - Renault (M) 1:11.290 + 0.665 05. (19) M.Schumacher - Ferrari (B) 1:11.369 + 0.744 06. (05) Alonso - Renault (M) 1:11.380 + 0.755 07. (18) Barrichello - Ferrari (B) 1:11.431 + 0.806 08. (07) Sato - BAR-Honda (M) 1:11.497 + 0.872 09. (16) Webber - Williams-BMW (M) 1:11.527 + 0.902 10. (17) Massa - Sauber-Petronas (M) 1:11.555 + 0.930 11. (02) Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:11.681 + 1.056 12. (13) Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 1:11.691 + 1.066 13. (01) Zonta - Toyota (M) 1:11.754 + 1.129 14. (14) Klien - Red Bull-Cosworth (M) 1:12.132 + 1.507 15. (08) Heidfeld - Williams-BMW (M) 1:12.430 + 1.805 16. (15) Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 1:12.682 + 2.057 17. (12) Monteiro - Jordan-Toyota (B) 1:13.462 + 2.837 18. (11) Albers - Minardi-Cosworth (B) 1:13.632 + 3.007 19. (04) Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 1:13.776 + 3.151 20. (06) Friesacher - Minardi-Cosworth (B) 1:14.494 + 3.869
A versenyre a Mischelin abroncsokkal felszerelt autók boxutcazárás előtt jöttek ki. Elindult a felvezető kör, a nézők azt hitték, hogy lesz rendes futam, de a versenyzők a 6 Bridgestone-os autó kivételével beálltak a boxutcába. A 73 körös versenyt ez a hat autó teljesítette. Mivel az első 8 helyzett kap pontot mindenkinek jutott. A helyi nézők a futamra felálló 6 autó láttán dühösek lettek és palackokat dobáltak be a pályára- e miatt az Indianapolis-i pályát ki is zárhatják a jövőévi versenynaptából-, a kívülről nagyon veszélyesnek tűnő jelenségből a pilóták nem sokat érzékeltek. A futam végeredménye: 1. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1h29'43"181 204.648 Km/h 2. R. BARRICHELLO Ferrari (B) + 0'01"522 204.590 Km/h 3. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) +1 kör 4. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) +1 kör 5. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) +2 kör 6. P.FRIESACHER Minardi Cosworth (B) +2 kör Világbajnoki pontverseny állása:
Fernando Alonso |
Renault |
59 |
Kimi Rakkönen |
McLaren-Mercedes |
37 |
Micheal Schumacher |
Ferrari |
34 |
Rubens Barichello |
Ferrari |
29 |
Jarno Trulli |
Toyota |
27 |
Nick Heidfeld |
Williams- BMW |
25 |
Mark Webber |
Williams- BMW |
22 |
Ralf Schumacher |
Toyota |
20 |
David Coulthard |
Red Bull Racing |
17 |
Fisichella |
Renault |
17 |
Juan Pablo Montoya |
McLaren- Mercedes |
16 |
Massa |
Sauber Petronas |
7 |
Alex Wurz * |
McLaren Mercedes |
6 |
T. Monteiro |
Jordan-Toyota |
6 |
Villeneuve |
Sauber Petronas |
5 |
Karthikeyan |
Jordan-Toyota |
5 |
Pablo de la Rosa* |
McLaren Mercedes |
4 |
Klien |
Red Bull Racing |
4 |
Albers |
Minardi |
4 |
P. Friesacher |
Minardi |
3 |
Liuzzi |
Red Bull Racing |
1 |
Sato |
BAR-Honda |
0 |
Jason Button |
Bar-Honda |
0 | Konstrüktori pontverseny állása:
Renault |
Mischelin |
76 |
Ferrari |
Bridgestone |
63 |
McLaren Mercedes |
Mischelin |
63 |
Williams- BMW |
Mischelin |
47 |
Toyota |
Mischelin |
47 |
Red Bull Racing |
Mischelin |
22 |
Sauber Petronas |
Mischelin |
12 |
Jordan- Toyota |
Bridgestone |
11 |
Minardi |
Bridgestone |
7 |
BAR-Honda |
Mischelin |
0 | * a versenyző a csapat egyik pilótáját helyettesítette
|